mindenféle a magyar szinkronról

szinkronjunkie

szinkronjunkie

Vörös veréb szinkronkritika

2018. március 01. - paddydori

operacaoredsparrow_3-750x380.jpgA Vörös veréb című misztikus thriller már az előzetes megjelenésekor felcsigázott, elsősorban a sok budapesti helyszín miatt, mert imádom az olyan filmeket és sorozatokat, amiket részben, vagy teljesen itthon forgattak mert ez azzal kecsegtet, hogy “vadászhatok” bennük az ismerős utcákra, terekre, épületekre – ilyen például a Mentőexpedíció, A kém, vagy az Alienist sorozat is. Aztán azért is érdekelt még a film, mert Lawrence kisasszonyt a Napos oldalban nagyon megszerettem, később pedig a Joy-ban és az Amerikai botrányban is jót alakított - persze tudjuk, hogy az Éhezők viadala hozta meg neki az ismertséget, én mégis az előbbi filmjeiért szeretem őt. Az már más tészta, hogy nekem a film sztorija első hallásra kicsit a Marvel Fekete Özvegyének háttértörténetére hajazott, vagyis a "vonzó, fiatal orosz nőről kiderül, hogy gyerek-/fiatalkorában embert próbáló körülmények között profi kémnek/gyilkosnak képezték ki" téma elég ismerősen csengett. De azért persze ez nem vette el a kedvemet a megnézésétől. Nem lenne teljes a kép azonban, ha nem tenném hozzá most, hogy már láttam a filmet: szerencsére nem lett igazam az előzőeket illetően, nem ilyen átlátszó sztoriról van szó. 

A Fórum Hungary meghívott minket a film sajtóvetítésére, ennek köszönhetően beszámolhatok nektek róla azon melegében (legalábbis még a megjelenés hetén).
Mivel még csak a napokban kerül a vásznakra, igyekszem nem taglalni a történetszálat, hogy ti is élvezhessétek majd, ha megnézitek. Nekem a film összességében tetszett, bár olvastam kritikákat, amik nagyon lehúzták, ezekkel nem tudok sajnos egyetérteni, szerencsére azonban nem filmkritikus blog vagyunk, így nem is veszem fel ezt a szerepet.

A szinkronokat viszont kötelességem értékelni, így hát lássuk is:

Dominika Egorova (Jennifer Lawrence) – Földes Eszter

foldes-eszter_image_10325245_16-9.jpgBogdányi Titanilla és Földes Eszter mostanában szinte felváltva szinkronizálják Jennifert, és még mindig nem tudom eldönteni, melyikük hangja illik hozzá jobban, igazából mindig a szereptől függ. Az X-men filmekben fiatal Mystique-ként Titanilla szólaltatta meg, de többek között az Éhezők viadala-szériában, a Napos oldalban, az Utazókban Esztert hallhattuk. Az angol nyelvű trailert megnézve, és az abból kialakult karakter-kép miatt arra tippeltem, hogy most Titanilla hangján fog megszólalni Lawrence kisasszony... és nem lett igazam, Eszter kapta meg ismét a szerepet. Az elején kicsit idegenkedtem is tőle, de ahogy haladt előre a cselekmény, és egyre jobban megismertük az orosz Dominika személyiségét, úgy fogadtam el ezt a választást.

Nathaniel Nash (Joel Edgerton) – Széles Tamás

szeles-tamas-474-279-55509.jpgJoel Edgertont majdnem annyian szólaltatták már meg, mint ahány filmje a magyar mozikba került, és szerintem László Zsolt - akit A nagy Gatsbyben hallottunk Edgerton hangjaként – a legjobb választás, bár ehhez hozzátartozik az is, hogy László Zsoltot bármeddig tudnám hallgatni. De most nem ő volt a befutó, hanem egy eddig vele nem párosított, de amúgy nagyon is népszerű szinkronhangtól, Széles Tamástól hallhattuk a CIA ügynök mondatait. 

Vanya Egorov (Matthias Scoenaerts) – Makranczi Zalán

irodalmi-kavehaz-makranczi-zalan-474-279-85056.jpgVégig azon gondolkoztam, honnan ismerős ez a figura (nem, nem onnan, hogy kiköpött Vlagyimir Putyin), és csak itthon jöttem rá némi internetes rásegítéssel, hogy A dán lányban láttam már a főszereplő nagybátyját alakító Matthiast. A színész játéka szuper volt, és Makranczi Zalán kellő ügyességgel hozta a hideg, az elején még segíteni akaró, de már akkor is gyanús nagybácsihoz illő hanghordozást. Egyébként örülök neki, hogy az utóbbi években egyre többet foglalkoztatják, és már nem csak  "további magyar hang", hanem James Franco egyik hangja is például.

Mentor (Charlotte Rampling) – Andresz Kati

andresz-kati-474-279-55662.jpgA Veréb-képző (hehe) főnökasszonya egy alapvetően szigorú, már-már kegyetlen figura volt. Azért a "már-már", mert úgy éreztem, hogy írhattak volna neki több olyan párbeszédet vagy cselekedetet, amitől gonoszabb lesz a karaktere. Persze tudom, hogy nem mindenki fekete vagy fehér, de reméltem, hogy egy kicsivel több utálatot vagy rettegést vált majd ki belőlem.
Magyarhang tekintetében azonban Andresz Katitól nem vártam kevesebbet, mint hogy profi módon megoldja ezt a munkáját is. Susan Saradonként inkább kedvesebb mondatokat hallhatunk tőle, ezért is volt számomra újdonság ez a szerep.

Korcsnoj (Jeremy Irons) – Hirtling István

hirtlingistvan01.jpgA színészlegendának a fájdalmasan korán elhunyt Szakácsi Sándor volt a hangja, és azóta szerintem, ahogyan sok más szinkronpárjának, neki sem találtak tökéletes utánpótlást. Talán Kőszegi Ákos az, aki felvehetné a versenyt, de mostani kémfilmünkben nem neki jutott a szerep, hanem Hirtling Istvánnak. Ő megoldotta a feladatot tisztességgel, de éreztem hiányosságokat - bár nem beszélt azért annyira sokat, hogy ez zavaró legyen.

 
További hangok voltak még:

Besenczi Árpád, Reviczky Gábor, Györgyi Anna, Majsai-Nyilas Tünde, Udvarias Anna, Bezerédi Zoltán, Tóth Enikő, Pál Tamás, Barabás Kiss Zoltán, Magyar Bálint, Martinovics Dorina, Jakab Márk, Törköly Levente, Tamási Nikolett, Hám Bertalan, Adorjáni Bálint, Anger Zsolt, Pethő Kincső

Szokásomhoz híven következzen a "hasonlítsd össze a trailereket" játék:

 A magyar előzetes:

Az angol, eredeti: 

A francia változat:

Végül pedig a német:

A bejegyzés trackback címe:

https://szinkronjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr9213692022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lone Wolf_ 2018.03.03. 12:50:44

Összességében tehát, ha jól értem pozitív a végredmény szinkron terén, de maga a film nagyon vegyes fogadtatású. Egyes oldalakon nagyon lehúzzák. Nekem viszont tetszett.

paddydori 2018.03.03. 20:37:21

@Braddock ezredes.: Igen, így igaz, ez a kettősség jellemzi végső soron a filmet.
süti beállítások módosítása