mindenféle a magyar szinkronról

szinkronjunkie

szinkronjunkie

A 20 éves Harcosok Klubja 5 legjobb szinkronos jelenete

2019. október 14. - merlinicus

fight-club_main.jpgApu lekopott billentyűzete vagyok. A Harcosok klubjáról már elmondtak és leírtak mindent az elmúlt 20 évben, amit érdemes volt tudni. Korszakalkotó film, amely akkora csavart dob az arcunkba, hogy a vásznon/tévén keresztül is érezzük a pofont. A szinkron pedig elsősorban a fantasztikus Selmeczi Roland és Dévai Balázs párosa okán lett kiemelkedő alkotás - mi pedig összeszedtük nektek a film legjobb jeleneteit. 

5. Tabuszavak: égés, hús. Avagy a kellemetlenül unott hangok beszélni kénytelen Dévai Balázs végre alakíthat egy jót. 

 4. "Csak élj a világba! Hadd jöjjön, aminek jönnie kell!" - Tyler Durden emígyen fejezi ki életfilozófiáját legott. 

 3. "Az inszomniásnak látomás a világ." - Dévai Balázs, most éppen a narrátor szerepében.

2. "Apu ökölbe szorult keze vagyok." - Dévai Balázs hangjátéka kiváló kiegészítése Edward Norton zseniális ön-elgyepálásának.

1. "A tévé elhitette velünk, hogy egy szép napon milliomosok, filmcsillagok és rocksztárok leszünk. Pedig nem leszünk! Erre lassan rádöbbenünk."  - Selmeczi Roland monológja még az eredeti változatnál is erősebb. Pontosan az ilyen jelenetek miatt imádjuk a szinkront!

Kommentben jöhetnek a Ti kedvenceitek!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinkronjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr8015222658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2019.10.15. 23:02:00

Istenem, alsó tagozat óta nem dugtam ilyen jót!

Örömhernyó 2019.10.16. 00:23:33

"Apu ökölbe szorult ökle vagyok."

Talán inkább: Apu ökölbe szorult keze vagyok.

Kőműves Kellemetlen 2019.10.16. 02:59:54

Sosem értettem, hogy a bloggerhez hasonló, magyarul csak hellyel-közzel tudó, fogalmazásképtelen funkcionális analfabéták miért akarnak mindenáron írni.

"a kellemetlenül unott hangok beszélni kénytelen Dévai Balázs"
Ezzel mit is szerettél volna mondani? És milyen nyelven? A szavak akár magyarok is lehetnének, csak ennek magyarul abszolút semmi értelme nincs.

"amely akkora csavart dob az arcunkba, hogy a vásznon/tévén keresztül is érezzük a pofont"
Én csak a képzavart érzem az ehhez hasonló mondataidban. Akinek csavart dobnak az arcába, az nem pofont érez, hanem arcába dobott csavart. Kérd meg egy haverodat, hogy segítsen kipróbálni a különbséget (hogy tudd, hogy érezd, hogy elhidd nekem - hogy a költőt idézzem).

"mindent, amit tudni érdemes az elmúlt 20 évben"
Az elmúlt 20 évben legfeljebb érdemes VOLT tudni.

"emígyen fejezi ki életfilozófiáját legott"
Nem hülyeség ám, ha az ember ismeri azoknak a szavaknak a jelentését, amelyeket használ. Nálad ez nem jött össze.

Az más kérdés, hogy nekem messze nem ezek a jelenetek tetszenek a legjobban a filmből, de hát nem is utaztam soha a popularitásra.

kun andras 2019.10.16. 08:53:33

A fészbukbölcsességek őse.

merlinicus · http://szinkronjunkie.blog.hu 2019.10.16. 09:31:09

@Kőműves Kellemetlen: Mindig sajnáltam azokat a nyelvtan tanárokat, akiknek nincs nemi élete. Hajnali három ennyi energiát tök feleslegesen beletolni egy ilyen félrement kommentbe...

Ugyanakkor még meg is köszönném az egyetlen használható kommentedet (érdemes volt tudni) és eltekintenék a humor/stilisztikai érzék teljes hiányából fakadó többitől, de faszán végigszemélyeskedted a dolgot. (Amelyhez ezúton is gratulálok!)

Értem én, hogy a név kötelez, de nem olvasnál inkább főzőblogot?

merlinicus · http://szinkronjunkie.blog.hu 2019.10.16. 09:38:08

@Örömhernyó: Ezt egyszer már átírtam, de úgy látszik, nem ment át a rendszeren. Köszi a tippet!

paddydori 2019.10.16. 13:05:55

@Kőműves Kellemetlen: Kellemes napot, remélem, sikerült ebben a korai órában levezetned a frusztrációdat és ma már máshol nem trollkodsz. Nem számít a véleményed ha személyeskedsz, és érdemben pedig képtelen vagy hozzászólni - de hát ezt te is biztosan tudod :)
süti beállítások módosítása